Lubisz kosmetyki? Chcesz poznawać nowości? Jesteś łowczynią okazji, która równie chętnie uzupełni swój budżet? Zostań Konsultantką Avon i korzystaj z wielu dodatkowych możliwości. Oszczędzaj na zakupach, zamawiaj produkty ze zniżką i z dostawą bezpośrednio do domu. Zarejestruj się na Konsultantka.pl Avon całkowicie za darmo i ciesz się kosmetykami w super niskich cenach. Rejestracja AVON jest szybka i bezproblemowa, a dalsza współpraca zależy tylko od Ciebie. Nie masz żadnych zobowiązań, to dodatkowe zajęcie, które możesz wykonywać w czasie wolnym. Dołączając do Avon jako konsultantka i pracuj na własnych zasadach.

Z Dzienniczka Wypraw Rodzinnych 2017

piątek, 12 stycznia 2018

Dzienniczek wypraw naszej  Rodzinki do Sześcianu, które odbyliśmy w ramach zorganizowanego przez Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze konkursu „Turystyczna Rodzinka 2017”.

Turystyczna Rodzinki do Sześcianu

Podróżowaliśmy pieszo, rowerowo, pociągiem i często naszym pakownym samochodem. Płynęliśmy statkiem po Zalewie Czorsztyńskim i Zatoce Gdańskiej. W tym roku po raz pierwszy najmłodsi mogli jeździć konno oraz quadem. Mieliśmy wspaniałą okazje podziwiać świat w czasie niesamowitego lotu widokowego mały samolotem turystycznym.
To był niesamowity rok :)

14 maja 2017

Trasa:
Nowy Targ osiedla Marfiana Góra - Polana Łapsowa Niżna - Nowy Targ (szlak niebieski)

Tegoroczna wiosna, deszczowa i chłodna, zdecydowanie opóźniała nasze turystyczne wyjście. Pierwsze nasze kroki skierowaliśmy na nie znane dla nas obszary, a przecież tak bliskie - Koliba na Łapsowej Polanie. Schronisko położone na wysokości 860 m n.p.m na Łapsowej Polanie przez wiele lat było nieczynne dla ruchu turystycznego. Po przejęciu przez nowych dzierżawców zostało ponownie zwrócone na turystyczną mapę wędrówek. Początkowo nasza wędrówka była bardzo niepewna, ponieważ leśny szlak nie był dobrze oznaczony, a dodatkowo droga była rozjedzona i błotnista. Wędrówka ścieżką również momentami sprawiała, że grzęźliśmy w błocie, ale nasz trud wynagrodziły wspaniałe widoki rozciągające się z pod schroniska. Trasa mało wymagająca, idealna na rodzinny wypad. Schronisko odwiedziliśmy po około 40 minutach wędrówki w 5 osobowym składzie z najmłodszym, czteroletnim piechurem.

27 maja 2017

Trasa:
Palenica Białczańska - Rusinowa Polana -Palenica Białczańska (szlak niebieski)

Pierwsze cieplejsze dni zachęcają do górskich wycieczek, dlatego bez wahania podjęliśmy próbę poszukiwań wiosny w najwyższych najwyższych górach - Tatrach. Wycieczkę rozpoczynamy na z reguły zatłoczonym parkingu samochodowym, dziś również wypełnionym. Zmierzamy do malowniczej i znanej z pięknego widoku na Tatry Wysokie łąki górskiej -Rusinowej Polany. Podejście jest przyjemne, a widoki zapierają dech w piersiach, niestety w powietrzu czuć jeszcze mroźne, górskie powietrze. Po drodze obserwujemy budzącą się do życia naturę - kwiaty, grzyby i zwierzęta. Dzieciaki oszalały na punkcie czarnych żuczków, które masowo pojawiły się na naszym szlaku. Zachwycające i zarazem nieco przerażające były również chmury pyłków unoszące się nad lasem w czasie mocniejszego powiewu wiatru.  Po około godzinnej wędrowce dotarliśmy na miejsce. Było warto widoki piękne!

24 czerwca 2017

Forma: wędrówka piesza

Trasa: Parkingu na Siwej Polanie - Polany Huciska - Polana pod Jaworki - Polana Trzydniówka - Dolina Chochołowska (szlak zielony)

Jedna z najdłuższa i największa dolina w polskich Tatrach, znajdująca się na zachodnim skraju polskich Tatr Zachodnich. Jej przejście zabrało nam najwięcej czasu i sił, gdyby nie kolejka górska, a raczej przerobiony traktor, z pewnością monotonna wędrówka początkowo wyasfaltowaną drogą byłaby nie do przebycia dla dzieciaków. Natomiast sama podróż była świetną rozrywką i urozmaiceniem wycieczki. Dalsza wędrówka przebiegała spranie i dostarczyła nam miłych wspomnień. Cały trud zwrócił się, dzięki możliwości podziwiania pięknych widoków i tatrzańskiej przyrody. Na pewno tu wrócimy i tym razem skorzystamy z opcji rowerowej.

Dolina Chochołowska na FB

2. Sokolica i reliktowa sosna -- CZYTAJ WIĘCEJ.

25 czerwca 2017

Forma: wędrówka piesza/ przeprawa flisacka

Trasa: Szczawnica Pieniny -Sokolica -Szczawnica Pieniny

Jeśli lubicie krótkie, ale efektowne wędrówki górskie, to bez wątpienia polecam wspinaczkę na Sokolicę. Szczyt zdobyliśmy w składzie 8 osobowym, najmłodszy uczestnik lat 4, najstarszy 65 lat :) Czas ok. 2,5 h w tempie spacerowym i w doskonałych humorach :)

4 lipca 2017

Forma: wypraw rowerowa

Trasa: Lotnisko Nowy Targ  - Bór na Czerwonem

Ten rok był przełomowy ze względu na opanowanie przez najmłodszą członkinię umiejętności jazdy na rowerze. Na pierwszy cel naszej rowerowej wycieczki wybraliśmy Bór na Czerwonem, obszar chroniony torfowiska wysokie. Na terenie rezerwatu wyznaczono ścieżkę dydaktyczną, która prowadzi drewnianym chodnikiem po podmokłym terenie do punktu widokowego. Tam przy dobrej pogodzie możemy podziwiać piękną panoramę Tatr. W naszej wycieczce rowerowej brała udział nasza całą turystyczna rodzinka. Trasa jest łatwa i nie sprawia problemu nawet początkującym rowerzystom.

Turbacz – najwyższy szczyt Gorców  - - CZYTAJ WIĘCEJ.

17 lipca 2017

Forma: wędrówka piesza

Trasa: Nowy Targ -Schronisko na Turbaczu -Nowy Targ (szlak zielony)

Schronisko na Turbaczu odwiedziliśmy po około 2,5 godzinnej wspinaczce ciekawym szklakiem zielonym. Najwytrwalsi podążyli dalej do Przełęczy Knurowskiej. Wbrew obawą pogoda dopisywała i zapewniła doskonałe warunki do wspinaczki, a na szlaku spotykaliśmy licznych turystów, którzy serdecznie witali się z nami.

24 lipca 2017

Forma:
wędrówka piesza

Trasa: Parking na Przełęczy Snozka - Organy Hasiora- Kamieniołom - Góra Wżar - Przełęcz Snozka

Niepozorna góra Wdżar usytuowana jest pomiędzy przełęczami Drzyślawą, a Snozką i właśnie na tej drugiej znajduje się dogodny parking, na którym rozpoczęliśmy nasza wędrówkę. Na to ciekawe wzniesienie wspinamy się już po raz kolejny, poprzedni wędrowaliśmy ścieżką edukacyjną zaczynająca się w Kluszkowcach. Tym razem biorąc pod uwagę nie pewną pogodę wybraliśmy podejście stokiem południowym. Pierwsze kroki skierowaliśmy pod kontrowersyjny pomnik Władysława Hasiora - Pomnik ofiar walk wewnętrznych po II Wojnie Światowej. Dalej podążyliśmy ścieżką na szczyt góry, która często określa się mianem Wygasłego Wulkanu. Po drodze odwiedziliśmy również jeden z kamieniołomów znajdujący się u podnóża góry. Góra jest szczególnie interesujący pod względem geologicznym, ponieważ  można tam spotkać magmową skałę wulkaniczną – andezyt. Wielkie zainteresowanie wzbudziła u dzieciaków gniazdo z przerażającym smokiem oraz Dzwon Jubileuszowy - 1050 rocznicy chrztu Polski 966 - 2016. Na szczycie góry funkcjonuje wyciąg krzesełkowy, letni tor saneczkowy, park linowy, a w okresie zimowym trasy narciarskie oraz karczma, niestety dla nas była zamknięta. Spotkaliśmy natomiast miłośników ekstremalnej jazdy na rowerach, dla których przygotowane są tam trasy zjazdowe. Jak widać atrakcji jest mnóstwo, a samo podejście jest bardzo łatwe i przyjemne, idealnie nadaje się na krótki rodzinny wypad. Ze szczytu można podziwiać widok na Zalew Czorsztyński, Gorce, a przy dobrej widoczności piękną panoramę Tatr.

6. Schronisko Stare Wierchy - - CZYTAJ WĘCEJ

19 sierpnia 2017

Forma: wędrówka piesza

Trasa: Obidowa -Schronisko Stare Wierchy -Obidowa (szlak zielony)

Schronisko Stare Wierchy odwiedziliśmy w składzie 5 osobowym z najmłodszym czteroletnim uczestnikiem. Po raz pierwszy udało się wędrowaliśmy tym szlakiem. Pogoda dopisywała tylko w czasie wspinaczki w górę, schodząc do parkingu dopadał nas niewielki deszcz i zejście po śliskich kamykach było utrudnione. Na szczęście obyło się bez większych problemów i do domu dotarliśmy cali i bardzo zadowoleni.

31 sierpnia 2017

Trasa: Krościenko
- przełęcz Szopka - Siodło - Trzy Korony - Krościenko ( szklak żółty, niebieski)

Ostatni dzień tegorocznych wakacji wykorzystaliśmy maksymalnie. Piękna, słoneczna pogoda z delikatnym wietrzykiem sprawiałam, że wędrówka była wyjątkowo przyjemna. Na szlaku nadal tłoczno, ale na wejście na szczyt nie było potrzeby czekać w kolejce. Tym razem w naszej wspólnej brało udział 8 osób w wieku - najmłodszy uczestnik lat 4, i kolejno lat 5, 6, 11 oraz trójka w wieku średnim oraz najstarszy uczestnik lat 65. Mimo wcześniejszych obaw, że najmłodsi mogą mieć problem w dotarciu na sam szczyt, to tak naprawdę to oni wyznaczali tempo. W radosnych nastrojach minęła prawie cała wędrówka. Zrezygnowaliśmy z trasy prowadzącej przez Zamkową Górę z powodu niedostępności ruin zamku dla turystów. W czasie wędrówki przydarzył się nam pierwsze niewielki otarcie kolanka naszej czteroletniej turystki. I tu olbrzymi ukłon w kierunku nieznajomej mamy, która poratowała nas wspaniałym, kolorowym plasterkiem, który szybciutko otarł łzy i sprawił, że dalsza wędrówka odbył się bez zakłóceń.

To tylko wybrane punkty naszych rodzinnych podróży oraz wędrówek anno domini 2017. Mogliście nas spotkać również :

Świętokrzyskie: Kielce, Kadzielnia

Lubelskie: Zamość, Lublin, Krasnobród

Pomorze: Trójmiasto i Hel

Małopolska: Szczawnica, Schronisko "Orlica", Rezerwat Biała Woda, Rabka Zdrój - Park Zdrojowy

Niedzica - Zalew Czorsztyński, Zamek i Zapora wodna

Post udostępniony przez Mama do Sześcianu (@mama_do_szescianu)

oraz wędrówki zimowe Budapeszt w jeden dzień.

Zimowe wieczory spędzamy na snuci dalszych planów i na grani w nasze planszówki.

Teraz mówimy PA! Do zobaczenia na szlakach :)

Bardzo się cieszę, że tu jesteś! Mam nadzieję, że wpis Ci się spodobał.
Zapraszam do komentowania tu lub na FB. Pozdrawiam!